Sernik z makiem

Najlepiej smakuje prosto po wyjęciu z piekarnika. Jeszcze ciepły rozpływa się w ustach.
Można go wtedy podawać z lodami waniliowymi.
Długo szukałam idealnego przepisu
na sernik i ten z opakowania twarogu śmietankowego Président wydaje mi się najlepszy
bo zawsze mi wychodzi.

Ponieważ mam dość dużą blaszkę zmodyfikowałam nieco składniki i dodałam coś od siebie :)

Składniki na blaszkę 30 cm x 38 cm

Masa serowa
2 kg twarogu śmietankowego
(u mnie Président)
200 ml kremówki 30 lub 36 %
8 jajek (osobno żółtka i białka)
Szczypta soli
600 cukru
6 łyżek mąki ziemniaczanej
2 łyżki cukru waniliowego
Aromat waniliowy do ciast

Masa makowa
1/2 puszki masy makowej
100 g rodzynek
250 ml wrzątku
1 łyżka spirytusu
1 opakowanie skórki pomarańczowej
3 białka
Szczypta soli
1 łyżka cynamonu
Aromat migdałowy do ciast

Ciasto
480 g mąki
320 g margaryny
160 g cukru
4 żółtka

Sposób przygotowania
Blaszkę wyłożyć pergaminem.

Zagnieść mąkę z margaryną, żółtkami i cukrem na kruche ciasto.
Wyłożyć na blaszkę, docisnąć do dna i nakłuć widelcem w kilku miejscach.

Piec w 200°C około 15 minut lub aż ciasto zacznie się rumienić. Po upieczeniu przestudzić.

Rodzynki namoczyć we wrzątku ze spirytusem aż zmiękną.
Odcedzić i dodać do masy makowej ze skórką pomarańczową, aromatem
i cynamonem a następnie wymieszać.
3 białka ubić z solą na sztywną pianę, Dodać do masy i wymieszać szpatułką.
Całość rozprowadzić równomiernie na wierzchu ciasta.

Twaróg wymieszać z kremówką i mąką na jednolitą masę.
Żółtka utrzeć z cukrem i cukrem waniliowym i połączyć z masą.
Białka ubić z solą na sztywną pianę i delikatnie wymieszać z masą serową.
Całość rozprowadzić na wierzchu ciasta.

Piec w 180°C około 60 minut lub do suchego patyczka.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz